Saturday, May 22, 2010

Mimpi & Tafsirannya

Aku sebenaqnya nak post pasai kisah Pon & Zi..tapi tetiba aku tedengar bunda aku cakap pasai mimpi pastu kebetulan pulak aku ada mimpi gak malam tadi. Keinginan aku nak kaji selidik membuak-buak..Kena tau juga nas-nasnya baru la leh p pekena lok chin Kola Perlis dengan tenangnya.. So bila aku gugel tgk aku ada jumpa blog brader mana tah..Ni dia..

Dia ada 2 tafsiran mimpi:
i)mimpi berkaitan binatang
2)mimpi berkaitan bumi dan langit

Mengikut sumber dari orang tua2,mimpi boleh dikategorikan kepada dua jenis:
1)mimpi betul2 mimpi (eg:mimipi jumpa arwah tok anda.dia senyum2 ja tak cakap)
2)mimpi gangguan setan iblis (eg:mimpi jumpa arwah tok jugak.dia lepak2 ngan anda sambil sembang2 pekena rokok balut)

Bila aku rujuk balik mimpi yang berkaitan dengan aku tu. Seriously mmg ada betuinya.. Alhamdulillah.. Allah nak bagi petunjuk kat aku.. Tapi tu lah..semua ni kuasa Allah..
Benda macamni sebenarnya kita takleh terlampau fikir sebab diluar batas kemampuan akal fikiran kita. Nanti silap-silap jadi cam Pak Lang tu..

Semuanya atas kehendak dan ketentuanNya.. Banyak lagi yang kita taktau.. Wallahualam...

No comments:

Post a Comment