Sunday, February 13, 2011

Fish Baked @ Restoran Kunang - Kunang

Fish bake, ataupun ikan bakar di dalam bahasa ibunda kita. Agak aneh jika dilihat gambaran seperti dibawah bila dikaitkan dengan perkataan seperti yang dinyatakan. Bukan satu kesilapan, tapi begitulah hakikatnya.. 'fish baked' ini disertakan dengan telur masin, papadom, nasi putih basmati, beserta sedikit sayuran yang tak seberapa digemari. Namun setelah dicampurkan dengan kuah ikan 'fish baked' tersebut..ternyata pilihan aku ini bukan satu kesilapan bodoh.

Diperincikan lagi mengenai ikan dalam kuah ramuan misteri itu, tidak syak lagi ikan itu bukan ikan calang-calang. Dengan kelembutan dan keenakannya..jemaah2 dan pakar2 biologi bersekepala mengatakan bahawa ikan tersebut ialah ikan salmon.

Menurut cerita dulu2 kala, ikan salmon ialah dewa pemujaan salah satu siri kartun popular jepun iaitu sailormoon. Namun kesahihan cerita itu belum dapat dipastikan sepenuhnya.

Apa-apa pun pilihan di Restoran Kunang-Kunang ni tidak mengecewakan. Layanan terbaik, makanan yang terbaik pada harga yang baik-baik saja. Selamat menjamu selera!


No comments:

Post a Comment