Wednesday, February 24, 2010

Bihun Sup Utara

Hari ni kelas abeh awai..pukui 12.30 dah abis. Kalau nak ikutkan nak balik terus pun boleh. Namun begitu, aku cuba membuang sikap sebegitu kerana buruk padahnya kalau aku balik time2 tu..Silap-silap boleh menggugat kesihatan aku dan unicorn silver kesayangan aku tu. So aku mendapat idea untuk siapkan assignment ngan rakan2 seperjuangan aku.(mula2 plan mcm ramai.last2 2 org ja!) dan hasilnya..sungguh hampeh..dek kerana nafsu masing2 melayan perasaan berlandaskan FB. Dah dapat bahan serba sedikit kat library maka aku pun chow..

Ketika hampir sampai di persimpangan Kg Abdullah Hukum, nak dijadikan cerita.. aku teringat ada banyak warung-warung misteri bagaikan misteri udang disebalik mee di Kg Pantai Dalam yang terletak hadapan sikit dari Kg Abdullah Hukum(kalau dari Bangsar).Untung2 leh gak aku kenyangkan perut aku petang ni secara tak langsung dpt melupakan seketika beban assignment dan test. Lantaran itu, aku ubahkan setting auto-pilot unicorn aku tu kepada manual.you go straight n dont belok2..(ada bakat dak jd tourist guide?) Sampai saja Kg Pantai Dalam..Usha2 warung.. Pastu aku ternampak kat satu kedai ni. Bihun Sup Utara. perghh..peveret2..apa lagi.teruih aku masuk p order.

Rasa:Sedap.Original sup utara.tak macam sup meletup Tasik Permaisuri Cheras (ajinomoto lebih)
Harga:RM 3.00++ (thanks to brader TNB kerana menyetelkan bil sup aku, Adzmi nama dia,org Teluk Intan)
Kuantiti: tak pasti
Kandungan: Bihun kuning,daun sup,bawang goreng,air cili/ayaq cabai,daging lembu
Kekenyangan: 4x sendawa/belehak

menurut brader TNB tu lagi..lokasi asal warung sup ni ialah kat wisma mutiara,jln maarof.tapi la nih dia pindah atas sebab cabaran ekonomi global yang tidak menentu sejak dua menjak ni.siapa sangka..kerana ekonomi dunia,pengusaha sup utara pun turut terjejas.ketika mahu pulang aku sempat babai2 manja kat brader TNB tdi tu."waa chow dulu bro.."Pastu selang 2-3 kedai lgi,tiba2 aku ternampak satu warung lagi meletakkan Yong Tau Foo cucuk(saiz agak besaq jika dibandingkan ngan area BB/uptown Danau Kota)Insyaallah nanti aku try.

p/s:to BMJ a.k.a kak Anip http://bawangmerahjambu.blogspot.com/..ok la kan buh pasai makan..?takkan nak buh pasai awek lak.awek tadak =(

No comments:

Post a Comment