Sunday, February 14, 2010

Yong Tau Foo cucuk2 vs Lok Cin ?

Boring punya pasai..aku roger member-member kampung aku untuk keluar melihat gelagat masyarakat setempat di malam hari. Dah lama tak jenguk2 suasana malam. Brader Anip awal2 lagi dah mengenselkan program atas sebab munasabab yang lapok.
Kebetulan pula..brader Kelvin mmg nak keluaq ngan brader Faizul(baru sahaja sampai di S.Alam sempena cuti tadikanya). Memang payah nak set tempat ngan brader Kelvin ni.. Tempat len tamau..nak BB ja. So aku pun setuju sebab dekat ja ngan aku.Hahha sori geng.Aku dah offer nak gi sana depa lak tamau.
Oh ya, sebut saja BB..aku dah terbayang-bayang Yong Tau Foo lidi a.k.a pugheh...
Assignment hari2 buat tapi tak siap2 lagi,movie aku baru layan 20 minit dan fesbuk kesayangan terpaksa ditinggalkan demi kebajikan rakan-rakan seperjuangan. Sampai saja disana aku terus park unicorn silver aku berdekatan kedai Yong Tau Foo untuk memudahkan urusan jual beli dan melahap. Malangnya aku mendapat panggilan mengatakan brader-brader kita tadi tu dah pegi men kuda kat equestrian park kat bukit kiara.haahaha.
Berbalik kepada topik Yong Tau Foo tadi, aku membandingkan dalam benak kepala otak aku..Yong Tau Foo lidi cucuk2 dengan Lok Cin Thailand punya mana berbaloi lagi. Berlandaskan konsep yang berbeza..kalau Yong Tau Foo direbus..Lok Cin lak dibakar.. Dari segi  harga lak Lok Cin Rm1.50..besaq lak tu. yang ni RM1 tapi alahh..kecikk. So pendapat aku Lok Cin lagi berbaloi-baloi. Pekena 3 cucuk saja dah cukup untuk perut bekapasiti sederhana cam aku.hehh.
Sementara tunggu depa sampai..makan dulu la apa lgi.. aku nak makannnn!!


                                                   Yong Tau Foo cucuk2 / lidi
Sedikit sebanyak pasai Lok Chin menurut pengkaji dan peneroka makanan partime......
http://peristiwasemalam.blogspot.com/2010/01/lawatan-sambil-belajar-padang-besar.html
~~GONG XI FA CHOI TO ALL CHINESE~~ 




No comments:

Post a Comment