Wednesday, February 3, 2010

Nasib Ku

Tepat jam 8.00 malam semalam.maka selesailah sudah kelas yang dihentikan serta merta setelah semua student takleh blah lagi. Lantas dengan itu classmate2 aku cabut hilang bak halilintar memanah pokok kelapa. Pelik gak aku depa ni. Kalut nak p mana tah. Tadi dalam kelas siap dapat "wahyu" lagi. Selesai solat maghrib. Aku dan rakan2 Apiz dan Khairi(bukan nama sebenar) membuat keputusan drastik untuk singgah di gerai kg baru untuk mengembalikan keboroyan perut masing2.namun ketikaku turun dengan semangatnya ke parkir motosikal..pihak pengurusan parking meninggalkan notis.Last Warning..kerana dek sikap acuh tak acuhku meletak motosikal umpama singgah menyantap di warung roti canai.namun tika saat itu.. satu lagi benda helmet kura2 ku hilangg!arghh..


Esoknya pula di pagi hari 03/feb/2010 aku dengan yakinnya melangkah ke parking moto hostel blok 10(sebelah stadium hoki DBKL).sedikit bnyk pasai hostel blok 10 ni menurut khabar angin yang tidak ketahui sumber dan kesahihan merupakan bekas asrama yang "keras" yang dahulu kalanya pernah menjadi kediaman siswi. tapi alhamdulillah stakat sebulan aku duduk sini semuanya ok lagi.ya berbalik kepada parking moto tadi..aku memerhatikan stiker rempit kat moto yamaha ego sbelah..cantik gak.teringat balik masa stiker aku hilang dulu masa post moto guna skynet kat pndn indah.stiker pun nak curi ka.brapa duet la sangat stiker tu.kalau curi helmet kura aku pun kira ok lagi la.iskk..tiba2 dada ku bedegup kencang.something wrongg..yaa..ku toleh ke depan,blakang, kiri dan kanan..fulaweii mmg terer aa penyamunn!respek aa lu.. kali ini stiker aku ilang satu lgi.Hampehh!!! sayang woo..aku pakai stiker ni dari zaman moto aku edisi kuning EK lagi..kaler ja la EK. nak pakai kereta tak mampu lak kan.tapi bila difikirkan balik.biarlah..mungkin rezeki mereka. Tuah ayam di kaki..tuah manusia siapa yang tahu..



Gambar ni di ambil pada 10 Jun 2007.

No comments:

Post a Comment