Friday, April 30, 2010

Koetiauw Goreng Hokkien Style

Koetiauw Goreng Hokkien Style
Lokasi: Pak Li Kopitiam, Kota Damansara
Harga: RM 5.90

Dah lama rasanya tak pi lepak kopitiam..asyik2 lepak makan kat mapley ngan kedai pattani ja..kali ni tukaq selera sikit..Malam tadi,dok musing2 cari kedai makan di kawasan berhampiran..aku pun dah pening time tu..Mat Anip kata..kalau lapaq aku bukan leh lambat2..aku cukup pantang!!keskes..lawak ja Nip na..kak aku suggestkan kat abang aku..dia nak makan cendoi kegemaran dia kata..abang aku tanpa rasa bersalah pun terus memarkir keretanya ala2 Zam Koboi..kalau ada sakit jantung boleh meninggal 'on the spot'.

Dipendekkan cerita.bla bla...aku pun mencuba Koetiauw Goreng Hokkien ni..rasanya memang terbaik,sama dengan kotiauw dkat Kopitiam Kintoo Kangaq..kalau dulu2 kak aku kata ada lagi satu kedai selain Kintoo..Kopitiam Makmur(katanya port geng2 Sek. Derma dok bercanda dulu)..Sambung lik pasai kotiauw tadi tu;ditambah pula dengan sedikit ngan kicap/toyu+cabai potong memang menggoda sesiapa saja pun..kotiauw dia mungkin nampak simple n cincai ja..tapi bila dah rasa..memang berantu..takleh berhenti suap sampai habis..bak kata Bobo nampak saja biasa!

Tidak dinafikan lagi harga memang agak mahal sikit..tapi berbaloi la dengan dia punya welcoming environment dia..servis yang top-tip lagi..nak murah pi Kintoo la..tu pun tak murah sangat kot..ada la jimat dalam seringgit dua.. Tapi harus diingat.. Kehalalan makanan kita itu. Kalau Pak Li Kopitiam ni memang dah dapat pengesahan halal dari Jakim pastu kedai dia lak dah dapat anugerah Premis Bersih. So tahniah kepada Pak Li!nanti Pak Di lak nak bukak kedai.. heh

No comments:

Post a Comment